شمال: ۸۸۷۸۹۱۰۰

شرق : 77262100  

غرب : ۴۴۲۶۲۲۶۰

خطرناک ترین سم های جهان

انوع سم خطرناک و کشنده در دنیا :

سم ماده ای است که باعث مرگ یا آسیب می شود در هنگام مصرف ، بو کردن یا خوردن آن آسیب جدی به بدن وارد می کند . از لحاظ علمی هر چیزی می تواند یک نوع سم باشد . اگر از این ماده به عنوان نوشیدن آب استفاده کنید میمیرید این مانند یک دارو می باشد که کشنده است. بنابراین این لیست شامل سم هایی است که در دوزهای بسیار پایین هم کشنده است . هر کسی به یه همچین لیستی نیاز دارد ؟ این لیست کمک می کند تا سم های مختلف را شناسایی کنید تا در هرجایی از محیط زندگی خود با آن مواجه شدید آن را بشناسید و از آن دوری کنید .

1 – رایسین Ricin

این ماده سمی را با نام های دیگری نظیر : ریزین ، ریسین ، رایسن و.. می خوانند .

رایسین یک سم مرگ‌آور است که از دانه‌های روغنی گرفته می‌شود . که از آن به مقدار یک دانه شن برای کشتن کافی می باشد . این سم با غلبه بر ریبوزوم و توقف تولید پروتئین کار می‌کند یک ماده کشنده است . هیچ پادزهری برای این  ماده وجود ندارد ، اگر چه ممکن است مقدار مصرف بسیار کم و کوچک باشد .

سم ریسین برای قتل ژورگی مارکوف بلغاری در سال 1978 مورد استفاده قرار گرفت . درحالی که شما شاید در معوض سم خالص و گیاه آن قرار نگرفته باشید . سم در دانه گیاه کرچک پیدا می‌شود . پیدا کردن دانه ‌ها شما را مسموم نمی‌کند ، اما کودکان و حیوانات خانگی باید از این لوبیا دور باشند چون جویدن آنها ممکن است به اندازه کافی سم آزاد کند و باعث آسیب شود .

سم رایسین

2 – توکسین بوتولینوم (بوتاکس) Botulinum Toxin

باکتری کلستریدیوم بوتولینوم یک نوروتوکسین مرگبار به نام botulinum تولید می کند . اگر از این باکتری استفاده شود ، مسمومیت با بوتولیسم اتفاق می افتد . شما می توانید از قوطی های نامناسب مهر و موم شده یا مواد بدی که داخلش وجود  دارد متوجه شوید . استفاده از این نوع درد و فلج عضلانی موقت بهترین حالت است . فلج شدید می تواند باعث توقف تنفس فرد و حتی مرگ او شود . سم بوتاکس در جایی یافت می شود که یک مقدار کم برای تزریق انقباض عضلات صورت فرد برای به حداقل رساندن چین و چروک می شود . بوتاکس باعث می شود اجزای صورت در حالت فعاللیت باقی بمانند و باعث حمله به سیستم عصبی افراد می شوند بطوری که عضلات دیگر قادر به استراحت نیستند .

سم توکسین بوتولینوم

3 – تترودوتوکسین Tetradotoxin :

تترودوتوکسین یا TTX یک نوروکسین قدرتمند است که مانع انتقال عصب بین مغز و بدن با کانال های عصبی می شود . استفاده از یک دوز این ماده می تواند باعث از دست دادن احساس و فلج شود ، اما فقط عضلاتی فلج می شود که برای زندگی نیاز به کار دارند . بعد از مصرف این دارو حدود 6 ساعت برای رسیدن به اثر کامل دارو طول می کشد . اما هنگامی که راه رگ ها متوقف شد تنفس نیز مشکل می شود . که در این حالت شما در اثر نامنظم بودن ضربان قلب خواهید مرد .

شما چگونه در معرض خطر این سم قرار می‌گیرید ؟ ماهی puffer که در غذای ژاپنی ها بکار می رود حاوی این نوع سم می باشد که بسیار مهلک است . پوفر تنها موجودی است که این سم را با خود دارد . همچنین در برخی هشت پاها ، کرم ها ، ستاره های دریایی ، قورباغه ها و… نیز یافت می شود .

سم تترودوتوکسین

4 – بتراکوتوکسین Batrachotoxin

از تمام سموم موجود در این مطلبی که می خوانید ، احتمالا با آن مواجه شده اید . مگر اینکه در جنگل استوایی گرمسیری زندگی کنید که آن را ندیده باشید . زهر در قورباغه سمی یافت می‌شود و خود قورباغه‌ منبع سم نیست . و این سم از ماده غذایی که می‌خورند به وجود می آید . وقتی این قورباغه‌ ها را در یک باغ ‌وحش می‌بینید ، در آنجا به شما اطمینان می دهند که در حال خوردن سوسک های کشنده نیستند پس نمی‌توانند به شما آسیب برسانند .

مقدار سم موجود به ماده شیمیایی انواع قو.رباغه ها بستگی دارد . قورباغه زهر طلایی ممکن است به اندازه کافی سم داشته باشد که حتی لمس کردن آن هم شما را در معرض خطر قرار دهد تا بطور میانگین 10 تا 12 نفر را بکشد .

زهر یک ماده ای است که عصب را از کار می اندازد که در نتیجه فلج و مرگ سریع را به همراه دارد و برای آن هیچ پاد زهری وجود ندارد.

سم بتراکوتوکسین

5 – آماتوکسین Amatoxin

آماتوکسین سم مرگباری است که در قارچ آمانیت Amanit  یافت می شود . خوردن یک قارچ سمی ممکن است به اندازه کافی برای مردن شما کافی باشد ، بنابراین این نوع ماده سمی بدترین ماده شیمیایی در این لیست نیست اما اگر شما به خوردن قازچ علاقه دارید بهتر است در موقع خرید به آن دقت کنید . آماتوکسین به کلیه ها و کبد حمله می کند . در نهایت به آسیب منجر می شود و در آخر به کما و مرگ می رسد که در این حالت مرگ به صورت سریع اتفاق نمی افتد بلکه بصورت تدریجی صورت می گیرد .

سم آماتوکسین

6 – سیانور Cyanide

سیانور یک سم مرگبار است که به آهن در خون مرتبط می شود و مانع از انتقال اکسیژن به سلول ها نمی شود . در حالت مرگبار در عرض چند دقیقه کشته می شوید . با این حال این سم در طبیعت بسیار رایج است که بدن مقدار کمی از آن را تخریب می کند . این سم در بذر سیب ، گیلاس ، بادام و زردآلو هم یافت می شود . هیدروژن سیانور یک ماده شیمیایی است .

سم سیانور

7 – گاز عصبی Nerve Gas

هر یک از عوامل تخریب کننده سیستم عصبی می تواند در فهرست مرگبارترین مواد شیمیایی باشد . Sarin ، VX ، و … بسیار مرگبارتر از بقیه مواد هستند . برای مثال Sarin حدود 500 بار سمی تر از سیانور هیدروژن است .

گاز عصبی می تواند از طریق پوست جذب شود . در حالی که ممکن است در دوز بسیار پایین زنده بمانید ، فرد قربانی معمولا از آسیب عصبی دائمی رنج می برد . سم VX ممکن است حتی قویتر باشد . VX آنزیم را در سیستم عصبی آزاد می کند به طوری که به طور مداوم سیگنال ها را می سوزاند . از دست دادن کنترل قسمتهایی از  بدن ، خفگی و تشنج ناشی از مرگ است .

سم گاز عصبی

8 – بردی فاکوم Brodifacoum

بردی فاکوم یک ضد انعقاد قوی است که سطح ویتامین K را در خون کاهش می دهد و منجر به خونریزی داخلی و مرگ می شود . این بدان معناست که بر اساس نام های تجاری از جمله Talon، Jaguar و Havoc به عنوان یک مولتی ویتامین C به فروش می رسد . در حالی که موش های صحرایی را می کشد زیرا آنها طعمه را می خورند ، افراد و حیوانات خانگی هم از آنها حمایت نمی کنند ، زیرا حتی دست زدن به آنها می تواند باعث آلودگی شود و به پوست نفوذ می کند و ماه ها باقی می ماند . حیواناتی که از آنها تغذیه می کنند در خطر هستند .

سم بردی فاکوم

9 – استریکنین Strychnine

استریکنین یک سم طبیعی است که عمدتا از دانه های درخت Strychnos nux vomica تهیه می شود . این عصبی است که بر روی اعصاب نخاعی اثر می گذارد و باعث می شود قربانیان در معرض انقباض و تشنج قرار گیرند . این محصول به عنوان یک آفت کش برای کشتن موش صحرایی مانند Brodifacoum قابل استفاده است . زیرا برای کودکان و حیوانات خانگی و دیگر افراد خطرناک است.

سم استریکنین

10 – پولونیم Polonium

در حالی که ترکیبات بسیاری وجود دارد که می توانند به راحتی این لیست را ایجاد کنند ، برخی از عناصر شیمیایی را نادیده نگیرید! سرب و جیوه به شدت سمی هستند . جیوه در معرض هوای آزاد خطرناک است . درحالی که سرب به این شدت نیست .

پلینیوم و دیگر عناصر سنگین و رادیو اکتیوی دو برابر آسیب به همراه دارند که عنصر خود سمی است ، به علاوه مواد رادیواکتیویتی ، بافت های بدن را تجزیه می کند .

دوز مرگبار این ماده بسیار کوچکتر از هر سم دیگر در این لیست است و تنها 7 تریلیوندیان گرم به اندازه کافی برای کشتن یک فرد نیاز است .

سم پولونیم
مجوز سمپاشی بین المللی سمپاشان
مجوز سمپاشی وزارت بهداشت و گواهینامه بین المللی سمپاشان

سمپاشی همراه با ضمانت نامه کتبی 1 ساله

نمایندگان ما شرکت سمپاشی ساس و شرکت سمپاشی موش در سطح شهر تهران میباشند. برای ارائه خدمات بیشتر با ضمانت نامه کتبی 1 ساله به شما شهروندان عزیز هستند. سمپاشی 100% تضمینی

جهت هماهنگی و مشاوره رایگان با بهترین و مجربترین کارشناسان در حوزه حشره شناسی و سمپاشی با ما در تماس باشید. 09192004096

جهت خرید سم انواع حشرات، موش، مار و مارمولک اینجا را کلیک کنید.

حالت هشدار برای حشرات بالدار

سمپاشی گل رز

سمپاشی به انگلیسی
سوسک شرقی چیست؟
سوسک شرقی چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا