شمال: ۸۸۷۸۹۱۰۰

شرق : 77262100  

غرب : ۴۴۲۶۲۲۶۰

درمان گال و سم گال

درمان گال

درمان گال و سم گال- درمان قطعی و تضمینی گال

عامل بیماری گال بند پایی به نام حیره یا مایت از خانواده کنه ها و عنکبوت ها می باشد. اندازه آنها بین یک دهم تا نیم میلیمتر به رنگ سفید و آبی رنگ است. با چشم دیده نمی شود. برای مشاهده آن باید از میکروسکوپ استفاده نمود. گال توسط قطعات دهانی و پاهای جلواش پوست را سوراخ کرده. در لایه زیر پوست حفره ایجاد می‌کند. جهت تغذیه خود بافت‌های بدن فرد را حذف کرده. از آب میان بافتی استفاده می کند. گال بیماری خاصی را منتقل نمی کند. ولی به علت حرکت بر روی پوست و ایجاد حفره باعث آلرژی و خارش شدید پوست در انسان می گردد. که یک بیماری همه گیر پوستی است. که سبب خارش شدید پوست بدن انسان میشود.

درمان گال

چرخه زندگی گال

محل زندگی گال داخل پوست بدن انسان است. چرخه زندگی عامل بیماری گال بدین گونه است. که در انسان پس از تماس با فرد آلوده یک یا چند گال ماده از شخص آلوده به فرد سالم منتقل می‌شود. و شب‌ هنگام گال قسمت سطحی پوست بدن را به صورت عمودی سوراخ میکنند. سپس به ایجاد تونل در سطح افقی پوست می پردازند. به طوری که در هر شبانه روز حدود ۲ میلیمتر پیشروی میکنند. و تخم شان  را در داخل تونل هایی که در بدن انسان حفر میکنند. قرار میدهند.

—–

هر بار ماده در طول زندگی ۴۰ هفته ای خود در داخل نقب های داخل جلدی حدود ۴۰ تخم می گذارد. که بعد از سه روز حدود ۱۰ درصد آنها باز می شوند. و لاروهای شش پایی از آنها خارج می شوند. که به مدت یک روز در تونل بی حرکت می مانند. سپس پوست اندازی میکنند. و تبدیل به نمف میشوند.

—–

بعد از سه روز ضمن تغذیه از سلول های پوست در نهایت به گال بالغ تبدیل میشوند. گال های بالغ به سطح پوست می آیند. در آنجا جفت گیری میکنند.  نرها پس از جفتگیری از بین می‌روند. ماده‌ها تونل های جدیدی را ایجاد می‌کنند. و سیکل زندگی را تکرار می‌کنند. دوره زندگی گال از تخم بیرون آمدن تا تخم گذاشتن ۱۰ الی ۲۴ روز طول میکشد. گال ها در خارج از بدن میزبان قادر به ادامه زندگی نیستند. و در اتاق ۳ تا ۴ روز در دمای ۱۰ درجه سانتی گراد و رطوبت ۹۰ درصد می توانند زنده بمانند.

علت به وجود آمدن بیماری گال:

تماس پوستی بین انسان ها مثل بغل و روبوسی حتی سلام احوالپرسی باعث میشود. از فرد آلوده به میزبان بعدی انتقال پیدا کند. و از خون لنف و ترشحات چربی زیر پوست انسان تغذیه کند. تعداد تخمهای گال ماده متغیر میباشد. و به شرایط محیطی زیادی بستگی دارد. ولی حداقل ۱۶ تا به ازای هر گال وجود دارد. چرخه زندگی گال در هشت روز کامل می‌شود. و بارها می‌توانند، در مدت کوتاهی جمعیت خود را به سرعت افزایش دهند. مشکلات ناشی از آلودگی به گال بیشتر در شرایط بد بهداشتی در زمان جنگ، قحطی، تماس های زیاد افراد واقع در کمپ های ترک اعتیاد، کارگری زندان، اردوگاه، خوابگاه، آسایشگاه سالمندان، بهزیستی و تمامی اماکنی که تعداد زیادی انسان در یک محل می خوابند و زندگی می کنند. وجود دارد.

عامل بیماری گال

علت بیماری گال مایتی به نام سارکوپتس اسکائبی است. که پس از قرار گرفتن در سطح پوست، در کمتر از پنج دقیقه شروع به سوراخ کردن و به زیر سطح پوست انسان رفتن می‌کند. در هر ۲۴ ساعت ۲ الی ۳ میلیمتر در زیر پوست تونل مارپیچ حفر میکند. و بعد از چند روز این تونل ها در ابتدا قرمز و سپس سیاه رنگ میشود. گال درون تونل تخم گذاری کرده و روزها بی حرکت و شب ها شروع به فعالیت می کند.

روش تشخیص گال

ابتدا خارش های شبانه سطح پوست است. و به دنبال آن راش های پوستی در اثر حساس شدن انسان به گال به وجود می آید. گاهی اوقات محل خارش با عفونت های باکتریایی و قارچی همراه میشود. در تشخیص آزمایشگاهی با سوزن های ظریف پوست را خراش میدهند و گال ها را برمیدارند. و سپس زیر میکروسکوپ مشاهده می کنند.

راه های انتقال گال:

1.تماس پوستی مستقیم انسان با انسان، و یا انسان با حیوان آلوده.

2.استفاده از لباس زیر یا حوله دیگران.

3. از پتو و ملافه فرد آلوده استفاده کردن.

4.عدم شستشو و استحمام مرتب بدن.

5. از تیغ مشترک آلوده استفاده کردن.

6.پرستاری از اشخاص آلوده.

7.بازی کودکان با یکدیگر مخصوصاً در مهدکودک ها و وسایل اسباب بازی.

8.زندگی در محیط های اجتماعی شلوغ.

9.خوابیدن در بستر فرد آلوده.

روش های پیشگیری از بیماری گال:

عدم استفاده از وسایل شخصی دیگران مثل: 

حوله.

 لباس زیر.

 پتو.

 ملحفه.

 تیغ.

 برطرف نمودن موهای زائد بدن.

 استحمام مرتب بدن.

  تعویض به موقع لباسهای زیر. 

شستن ملحفه ها و لباس های فرد آلوده با دمای بالای ۷۰ درجه سانتیگراد.

عوامل شکست درمان در بیماری گال:

عدم تشخیص و درمان صحیح و به موقع توسط افراد غیر متخصص و بیمار.

گزارش نکردن به موقع به مقامات فوق بهداشتی در همه گیری ها به منظور کنترل صحیح.

تداخل دارویی و استفاده از داروهای متفرقه .

مقاومت دارویی در برخی از افراد مبتلا.

 تراکم جمعیت در فضای ناکافی و تماس های مکرر با افراد آلوده به گال.

رعایت نکردن اصول بهداشتی فردی و محیطی توسط فرد مبتلا به گال و اطرافیان بیمار.

درمان بیماری گال

با رعایت اصول درمان صحیح بیماران و موارد تماس بیماری گال به راحتی درمان می شود. 

از خود درمانی بایستی پرهیز  شود و در اولین فرصت به متخصص پوست و به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه شود.

همکاران ما در شرکت سمپاشان توانسته اند. محلول گیاهی ای  را تولید کنند. که در کمتر از یک هفته می تواند این بیماری را به طور قطعی درمان کند.

برای دریافت این محلول با شرکت سمپاشان تماس بگیرید. 09192004096

درمان گال سریع قطعی تضمینی
درمان قطعی گال لوسیون گال

رضایت مشتری از لسیون و سم گال

رضایت درمان گال
رضایت درمان

سمپاشی همراه با ضمانت نامه کتبی 1 ساله

سمپاشی با ضمانت نامه کتبی 1 ساله

نمایندگان ما شرکت سمپاشی ساس و شرکت سمپاشی موش در سطح شهر تهران میباشند. برای ارائه خدمات بیشتر با ضمانت نامه کتبی 1 ساله به شما شهروندان عزیز هستند. سمپاشی 100% تضمینی

جهت هماهنگی با بهترین و مجربترین کارشناسان در حوزه حشره شناسی و سمپاشی با ما در تماس باشید. 09192004096

جهت خرید سم انواع حشرات، موش، مار و مارمولک اینجا را کلیک کنید.

  1. درمان گال زاهدان

2. درمان گال شیراز

3. درمان گال اصفهان

4. درمان گال تبریز

5. درمان گال مشهد

6. درمان گال اهواز

7. درمان گال بندر عباس

سبد خرید
اسکرول به بالا